gif-ikon-bulb

Klara – hantera, strukturera och dela information på ett enkelt sätt

Klara är i grunden ett arkivredovisningssystem. Men Klara är också ett smart verktyg för informationshantering. Det är flexibelt, skalbart och ger värde till alla medarbetare i verksamheten. Med Klaras klassificeringsstrukturer, processer, handlingstyper och förvaringsenheter är Klara det perfekta verktyget för effektiv styrning av information. 

 

Vad är Klara?

I grunden för Klara finns arkivredovisning, informationsredovisning och de huvudsakliga regelverk som behövs för att aktivt styra verksamhetsinformation. Med modulerna Klara Arkivsök och Klara Dialog går det sedan enkelt att söka och dela med sig av informationen. Klara har en unik förmåga att hantera mycket mer inom området informationsstyrning än klassisk och verksamhetsbaserad arkivredovisning. Klara används av såväl kommuner, myndigheter och regioner som privata aktörer.

Klara Dialog underlättar vardagen för alla medarbetare

Stora organisationer och verksamheter har ofta många processer med flera aspekter. Klara Dialog är utmärkt för att spegla verksamhetens processer i ord och bild. Här kan medarbetarna enkelt hitta information om hur olika processer hanteras – allt från vilka dokument som ska användas och hur de ska lagras till vilka system som ska användas och hur informationssäkerheten ser ut. Se filmen om Klara Dialog lite längre ner.

Enkelt att hitta rätt med Klara Arkivsök

All registrerad information i Klara är sökbar och presenteras i webbgränssnittet Klara Arkivsök. Klara arkivsök är det ultimata verktyget för arkivforskaren eller informationsspecialisten som behöver nå detaljer i redovisningen. De arkivinstitutioner som förvarar en stor mängd olika arkiv och som vill nå ut med denna information - får ett utmärkt stöd i Klara Arkivsök.

Integrera Klara med verksamhetens system

Det är enkelt att integrera Klara med olika verksamhetssystem, som till exempel dokument- och ärendehanteringssystem. Genom att integrera Klara med andra system går det att automatiskt föra över information och processinformation så fort detta sparas i Klara. Det innebär att all hantering sker på ett ställe och att informationen blir synkroniserad i alla system. Det i sin tur sparar tid, minimerar risken för fel och ger en högre kvalitet på informationshanteringen.

Prata gärna med Claes

Claes Bengtsson har jobbat med Klara i många år och känner systemet väl. Bland Klaras kunder finns både offentliga och privata verksamheter – och Claes har mött deras utmaningar på nära håll. Boka gärna ett möte eller en Klara-demo med Claes!

Klara gör det enkelt att:

Long Arrow  Hålla koll på hela beståndet av handlingar i en organisation
Long Arrow  Hitta beskrivningar om olika processer och hur information och dokument ska hanteras
Long Arrow  Göra arkivinformation sökbar och dela den med alla intressenter

 

SE FILMEN OM KLARA DIALOG

Är du nyfiken på Klara?

Du kan enkelt kontakta oss för ett möte eller en demo av Klara.

claes-bengtsson-bw

Claes Bengtsson

Kundansvarig för Klara

call-phone@3x

+4672-2316900

Eventkalender

ikonbild-robot-1

Klaradagen

Den 6:e mars arrangerar vi vår Klaradag där vi visar upp nyheter i nästa version av Klara och får feedback om vidareutveckling från er användare. VÄLKOMNA!

Info och anmälan till Klaradagen

ikonbild-clock-1

Klara-kurser

Är du ny i Klara eller vill fördjupa dina kunskaper? Vi erbjuder kurser som innehåller djupgående genomgångar i kombination med praktiska övningar.

 

Till Klara-kurserna

 

ikonbild-search-1

Webinars

Vi genomför kontinuerligt webinars om Klara och informationsstyrning, klicka på länken nedan för att se vilka som är aktuella just nu.

 

Till alla webinars

Vill du veta mer om Klara? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.