Vad är det viktigaste för e-handlare att mäta i Google Analytics? Och vilka är de vanligaste misstagen? Maxwell Stanford från Knowit Experience berättar om vägen till smidiga köpresor och lönsam marknadsföring.

 
För att du som e-handlare ska kunna förstå dina kunder krävs det kunskaper bortom standardinställningarna och rapporterna i Google Analytics. Är det till exempel värt att lägga jättemycket tid på att skriva produktbeskrivningar? Hur går ecommerce tracking till i praktiken? Och sköts din datainsamling på ett sätt som är förenligt med GDPR?

För att kunna ta nästa steg kan det vara bra att få hjälp utifrån. Därför har Knowit Experience skapat gratis webbinarium om just Google Analytics för e-handlare. Detta webbinarium riktar sig till dig som jobbar med onlineförsäljning och behöver detaljerad insikt i hur trafiken påverkar er försäljning. 

På seminariet går vi bland annat igenom hur du installerar filter och hur du sätter upp extra mätning i form av events. Vi kikar även på Google Tag Manager och hur du mäter att din marknadsföring faktiskt fungerar.

Har du något speciellt du skulle vilja att vi berör? Kom med idéer och lämna förslag via Knowit Experiences wishlist.

 

 

Behöver du hjälp med frågor kring analys? Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss!

seminarium_google_analytics